Teadus hoiatab: teatud toidud võivad suurendada vähiriske

Teadus hoiatab: teatud toidud võivad suurendada vähiriske

Lõuna-California ülikooli teadlased avastasid, et puu- ja köögiviljade ning täisteraviljadel põhinev toitumine võib olla seotud varajase kopsuvähi suurema riskiga. Uuring paljastab ootamatu seose populaarses peetavate tervislike toitude ja vähi vahel.

Majandus

Lõuna-California ülikooli (USC) teadlaste viimane uuring viitab, et rahvusvaheliselt populaarseks peetavad tervislikud toiduvalikud võivad kaasa tuua ootamatuid tervisekahjustusi. Uuringu tulemuste kohaselt on puu- ja köögiviljade ning täisteraviljadel põhinev toitumine seotud kopsuvähi varajase diagnoosiimise suurema riskiga.

Teadlased uurisid toitumisharjumusi ja terviseloomet, et mõista, kuidas spetsiifilised toiduvalikud võivad tervisele mõjuda. Avastus on oluline, kuna see käib vastupidiselt avalikkuse ootustele ja levinud tervisealastele soovitustele, mille järgi peaks tarbima just rohkem puuvilju ja köögivilju.

Egi ole teadlased veel täielikult lahti seletanud, miks just need toiduained võivad vähiriskiga seotud olla. Uuringu alusel võib oletada, et küsimus pole toiduainetes endis, vaid nende kasutamisel või teatud keemiliste ühendite kontsentratsioonil. USC-i uurijad kutsuvad üles edasi uurima selliste seostuste mehhanisme.

Olgugi et uuringu tulemused on märgatavad, rõhutavad eksperdid, et ühe uuringu põhjal ei peaks inimesed drastiliselt oma toiduharjumusi muutma. Teaduse arenguga võivad muutuda ka mõistmised, kuidas erinevad toiduained meie tervisele mõjuvad. Seniks soovitavad tervisespetsialistid jätkuvalt tasakaalustatud ja mitmekesist dieeti.

Ava rakenduses →